torsdag, oktober 2

Malade

Jag är typ sjuk. Inte helt sjuk, inte sängliggande sjuk, men lite sjuk. Lite krasslig. Fyfan! Att vara sjuk i den här staden är som att vara nykter alkoholist och promenera in på systemet. Allting händer och det händer utan mig, medan jag sitter här och proppar i mig drömtårta och kollar på gamla avsnitt av Desperate Housewives. Miserabelt! Och fint väder är det också, hade velat ta hand om den här dagen och åka in till stan och spatsera i Kensington eller Notting Hill eller varför inte försöka få tag på den där sjukt snygga H&M-jackan för 34 pund som jag MÅSTE ha? Ursch, det här är så tråkigt. Har två timmar att slå ihjäl innan jag ska hämta tjejerna. Vet inte ens om jag vågar promenera den lilla biten bort till skolan eller om jag borde ta bussen? Kanske om jag går riktigt riktigt långsamt och inte anstränger mig? Men alla som känner mig vet ju att jag inte kan gå långsamt, jag kör ju racerlopp trots att jag inte har någons timelimit. Löjligt egentligen, vet inte varför jag har så bråttom. Läste i psykologin att det har något med undantryckt stress att göra...Hm, kanske borde fatta vinken. Menmen, tror nog jag ska ta bussen ändå, man ska inte ta några risker!

Ikväll blir det O'neills, sjuk eller inte, jag SKA dit. Tänker inte sitta hemma Hela Dagen, det är bara för tråkigt. Tur att man har så fina vänner som hela tiden drar med en på grejer. Halva nöjet med den här staden är att få uppleva den med någon, och jag har ett helt gäng att uppleva den med. Tack gänget för att ni är här tillsammans med mig, det hade inte varit detsamma utan er!

Wellwell, ska väl försöka borsta håret och klä på mig och lite annat alldagligt tråkigt som känns som pesten att göra när man är sjuk. See you pals/ nina

Inga kommentarer: