måndag, oktober 27

Kan man låna böcker på British Library?

Min sänglampa har gått sönder. Ååh, störigt.

Måste sova, är aptrött och ska upp tidigt men hinner väl med att redogöra för vad som hänt under dagen: Mötte Sara på tottenham, åkte till Sloane Street, gick in på Harrods och kissade, gick till Christian Louboutin på Motcomb Street med det var stängt, blev hungriga, promenerade bort till Leicester Square och mötte upp Maria och Elin (som hade varit på Tate, åh, vill också dit) och vi drog först till Pasta Hut men servicen var sjukt dålig så vi gick därifrån och käkade en sub på subway istället (toastad footlong med ost och salami, utan tomat och oliver, med light mayo. YUMYUM) och gick sedan till Ben & Jerrys och åt en Hot fudge Sundae. Den var en sockerbomb som hette duga, men nu är jag ta mig fan OFF B&J på ett bra jävla tag. Inge mer säger jag bara! Drog sedan, asmätta och glada i hågen, till vårt stammis-starbucks på tottenham och myste. Sara lämnade oss ganska tidigt, medan vi andra tre hängde kvar till stängningsdags. Vi diskuterade obehagliga filosofiska frågor som sedan övergick till snack om pojkar, högskoleprov, playgroups och dialekter (vi säger KNÖ, Maria säger trängas, vi säger BAMBA, Maria säger matsal, vi säger ÅKA, Maria säger fara, vi säger HÅLL, Maria säger mjälttugg...). Skildes sedan åt, Maria tog 134 hem till Barnet, Elin tog 19 hem till Finsbury och jag tog 73 hem till Stokie. Mysig dag, trots regn och snusk. Tänk vad gott sällskap kan förhöja dagen!

Morgondagen skulle egentligen spenderats med min kära Elin i Crouch End, för att fixa ett bibliotekskort till henne, men insåg att jag måste pallra mig in till stan och fixa biljetter till Spamalot. Suck! Kommer helt seriöst begå rått självmord om jag inte får biljetter alltså. Kan ju i och för sig gå och se någon annan dag med något annat sällskap, men vill ju se den med dem! Muuh, får ta och messa Elin och förklara läget.

Nej, nu är klockan ett, ska upp klockan åtta, måste sova! Over and out /nina

Inga kommentarer: