söndag, oktober 26

Viskar du leva!

Alright, where to begin? Tjejerna hade inset day i går vilket innebar att de allihop var lediga från skolan. Sheelagh tog ledigt från jobbet och detta innebar att jag var ledig hela dagen. Wiho! Tog lååång sovmorgon, åt rökt lax på toast till frulle och tog sedan en joggingtur i parken. Jodå, JOGGINGTUR, you heard right. Klarade av att springa en sisådär 500 meter innan jag sjönk ihop till en liten pöl av svett och andnöd. INTE okej! Måste öva på detta, ska nog göra det till något obligatoriskt när jag är ute i parken; att spring en liten bit av sträckan. Ohja, kanske fixar 600 meter nästa gång...? Intressant, får se hur det urartar. Promenerade i alla fall resten av sträckan och lyssnade på Bokcirkeln i P1, där de diskuterar Moment 22, himla roligt! Älskar P1, ska lätt ladda ner alla kulturprogram de har och lyssna när jag promenixar, väldigt rogivande.
Spenderade resten av eftermiddagen med att spela gitarr (här lärt mig hela blackbird nu, yay!) och sortera lite bland mina kläder (familjen tar med sig en massa kläder hemifrån, så måste omorganisera i mitt lilla rum för att allt ska få plats). Klockan åtta var jag dressad i min H&M-klänning och mina Primarkskoletter och begav mig mot Islington där jag mötte upp gänget. Åt middag på en indisk restaurang och maten var divine! Åt Kockens Award Winning Chicken Curry med ris och vitlöksbröd. Mumma! Och himla kul var det att gå ut och äta tillsammans med tjejerna, något vi borde göra oftare. Billigare än att gå till Koko och spexigare än att gå till Starbucks. Ska propagera för middagar hädanefter!
Till efterrätt tog vi Ben & Jerrys som vi smaskade i oss på bänken utanför Tesco (jaja, lugn pappa, jag och Sara delade på en Low Fat Chocolate Fudge Brownie, relax!). Sedan tog jag och Jenny vårt pick och pack och åkte hem till mig och sov. Ramlade sedan ur sängen efter tolv någon gång idag och släpade oss in till staden där vi mötte upp Sara, Sanna och Elin på Starbucks och diskuterade diverse problem (mest Elins problem, hihi). Åkte sedan iväg till Mount Street, till Christian Louboutin-shopen, där Sara provade ett par svarta darlings med den fantastiska röda sulan. Ojoj, vilket palats! Hade jag kunnat gå i stilettos skulle jag inte tvekat en sekund att köpa ett par Louboutins. De är så snygga! Och vilket hantverk, sannerligen konst blandat med design. Loves it. Saras storlek fanns dock inte, så vi ska till den andra Louboutinaffären i London imorrn och köpa Saras skor. Hon och jag är väldigt lika när det kommer till sådant; när vi vill ha något, vill vi ha det NU. Inte vänta, NU ska det vara! Haha, lite dumt, men ja, man får ju ofta sin vilja igenom i alla fall.

Anyway, efter Louboutin gick vi till Spagetti House och åt middag. Idag igen, haha! Har blivit vår nya grej; att äta middag tillsammans. Bra, tycker jag som sagt. Socialt, lagom dyrt och mysigt. Let's keep up the good work! Sen tog vi en avslutningsfika på vårt favoritstarbucks vid Tottenham, där vi tog farväl av Sanna som återvänder till Sverige imorgon bitti. Trevlig resa Sanna och hälsa Norden från oss!
Jenny kläckte sedan den fantastiska idén att vi ska starta en bokcirkel. Haha, ja, vi är nördiga och vi älskar det! Vi beklagade oss att vi inte har läst tillräckligt mycket klassiker och att man lätt glömmer bort vad böcker handlar om ett tag efter att man läst dem. Inte bra! Så ja, bokcirkel! Diskussionsklubb! Loves it! Bästa idén på himla länge. Vi tänkte börja enkelt med Roald Dahls "Häxorna", för att testa hur det går. Läsa 100 sidor på en vecka och sedan träffas och diskutera, veckan efter läsa ytterligare 100 sidor osv. Jenny....Du är ett geni! Så smarta vi kommer bli, haha.
Måste bara se till att läsa ut Tärningspelaren också, blir fan aldrig klar med den! Jobbiga bok, hade den varit dålig skulle jag bara slutat läsa och inte brytt mig om att läsa färdigt den. Men liksom...jag vill ju veta hur den slutar. Blä, får tvinga mig helt enkelt, även om jag hatar att tvinga mig. Inge kul!

Alright, imorgon blire Louboutin alltså. Elin och Maria skulle kanske till Tate imorrn. Åh, vill också gå dit. Googlade lite och hittade massor av kul som ställs ut på Tate, bl.a. Joseph Beuys, Anselm Keifer, Roy Lichtenstein, Rene Magritte, de Chirico, Giacometti, Henry Moore, Picasso, Chagall, Derain, Jackson Pollock osv osv osv. Hur mycket skoj som helst, är sjukt pepp. Får hoppas att jag också kan gå dit SNART.
Sen sleepover hos Jenny på måndag och sedan kommer mamma, pappa och Adri på tisdag. Kommer bli en sjukt kul vecka! Wiho! Pepp pepp!

G'night! /nina

Inga kommentarer: