onsdag, oktober 8

Konsten att Snooza

Det här säger jag med största självförtroende; jag är drottningen av snoozing! Ställde klockan på 7.15 för att kunna snooza i en halvtimme ungefär och sedan dra mig upp och komma iväg ungefär vid halv nio och komma fram till Elins hus i Finsbury vid niotiden. Men jag är så pinsamt trött på morgonen att det nästan är omänskligt. Jag snoozade till klockan halv nio. Alltså en timme och femton minuter. Praktfullt. Jag kom bara inte upp ur sängen, det gick bara inte! Ursch, måste göra något åt det här lilla problemet. Hur som helst, kom fram till Elins hus någon gång innan tio och väl där hittade jag Elin, Sanna, Sara och Jenny. Vi hängde lite i Elins kök innan vi tog mod till oss och begav oss ut i det fantastiska oktobervädret; solsken, blå himmel, kylig luft och krispiga löv. Underbart, perfekt dag för att promenera i Finsbury Park. Tycker det är lite orättvist att min lilla Clissold Park inte är lika stor som Finsbury Park, har redan hunnit tröttna på den. Finsbury däremot är stooort, kanske ska börja ta mina promenader där istället. Hmhmhm. Efter trevliga lilla promenixen gick vi till kära gamla Tesco och inhandlade mat. De andra köpte sushi och jag köpte lax och tomatsås som jag tillagade med lite pasta. Namnam! Sen spenderade vi en välavvägd timme åt trevlig dans och umgänge i Elins lilla rum, while listening to en gammal partyskiva. Sen blev klockan två och jag drog hem till Stoke, ordnade en liten matlåda och promenerade till tjejernas skola. Tjejerna skulle spela tennis, så jag satt och väntade tillsammans med Alessandra, den italienska aupairen som bor i närheten, vars barn också går på Our Lady and St Joseph Primary School. Efter tennisen fick tjejerna äta matlådan samtidigt som vi promenixade bort till Highbury Fields Secondary School, där vi mötte upp Christopher (Oonagh och Ursula ska ju välja en Secondary School som de ska gå på nästa år så en gång i veckan under hösten besöker de olika skolor och kollar in dem. Tror att denna de besökte idag varit den bästa hittills). Hur som helst, efter att jag droppat av de promenerade jag till Newington Green och tog bussen hem.
En mycket aktiv dag måste jag säga, har promenerat hela dagen. Känns bra, kan kanske unna mig lite Ben & Jerrys på lördag när Jenny ska göra mig sällskap i min babysitting. Då kanske Vita kan få smaka lite, när jag nämnde Ben & Jerrys visste hon inte vad det var för något! Himmel och pannkaka, det måste vi få ordning på!

Planer för imorgon? Hm, känns något luddigt men Elins hår ska färgas, det är det enda som är bestämt. Och ska tillaga min trevliga potatisgratäng med quornfärs, svamp, blomkål, broccoli, ärtor och ost. NAMNAM. Looking forward to it.

Over and out!

Inga kommentarer: