fredag, oktober 10

Kulturellt

Sitter i sängen, klockan är 01.21 am och har precis kollat på de två senaste avsnitten av Americas Next Top Model. Ååh, loves it. Vet inte exakt vad det är som är så himla himla roligt med det, men jag kan inte slita mig från det. Och jag tycker bäst om Marjorie, så himla söt.

Dagen var riktigt mys. Blev väckt imorse vid åttatiden av att Sheelagh knackade på dörren. "Skit, nu har jag försovit mig!" tänkte jag. Fast sen kom jag på att det var torsdag och att jag inte börjar förrän 03.30 pm. Sheelagh upplyste mig om att Oonagh och Ursula var lite sjuka, så jag var tvungen att stanna hemma hela dagen med dem. Superduperkul, tänkte jag. Solsken ute och jag måste sitta inne. Men ja, man får göra det bästa man kan av dagen. Började med att somna om och sova till klockan tolv och sedan dra mig upp ur sängen och gå upp till the living room för att hitta tjejerna sittandes på golvet med sina täcken och kuddar, fullt upp med att spela Monopol. Och detta var de fullt sysselsatta med hela dagen. Fantastiskt, jag passade på att spela gitarr, städa mitt rum och förbereda middagen. Gick sedan och hämtade Vita och vi tog bussen till Newington Green (halvvägs hem) och promenerade hem. Mysigt, Vita är så skojig, hon höll låda hela vägen hem om allt mellan himmel och jord. Sötaste tjejen ever.
Vi kom hem, åt mat, jag diskade och tjejerna fortsatte spela Monopol. Chris kom hem en halvtimme sent (som alltid, förstår inte varför han envisas med att säga att han kommer hem sju, det blir alltid halv åtta ändå) och jag stressade iväg på 73an och mötte upp Sara, Jenny, Maria och Marie vid Tottenham. Vi tog en buss till Trafalgar Sq där det var en spexig konstutställning om "kommunikation genom tiderna". To quote Sara "En rökmaskin som spydde ut massa rök framför en skärm som skickade upp sms så att man kunde sitta och läsa sms genom röken". Precis så var det, riktigt underhållande också. Vi skickade en massa sms på svenska som vi kuttrade åt en stund. Sen blev jag och Jenny hungriga och vi virrade runt ett slag i jakt på ett "inte för sunkigt, men ganska billigt, ställe" som resulterade i en bagel med rökt lax och cream cheese för 3£ 40p. Perfekt avslutning på kvällen!

Och ja, nu ligger jag i sängen och hör fotsteg i köket ovanför mig. Klockan är två på natten, vad gör de uppe? Hm....mysko.
Hur som helst, imorrn blire The Roxy, verkar som ett ganska skoj ställe. Men dyrt, 7 pund för en drink? Ajaj, svenska priser här. Wellwell, får se till att bemästra familjens skrivare så att jag kan printa ut lite flyers som man kan använda som inträdesbiljett och därav få billigare inträde. Får bli my little task imorrn.

Over and out! /nina

1 kommentar:

www.saraslala.blogg.se sa...

Låter som du har hittat en väldigt bra uppgift för dig idag :)

Att du orkade kolla på tv när du kom hem, jag stöp i säng direkt :)
Haha, vi ses ikväll!
"Tonight is the night"