onsdag, oktober 8

Full rillerulle

Klockan är snart ett på natten och jag har inte haft någon som helst tid till att sitta ner och slappa framför datorn de senaste dagarna. Full rulle som vanligt! Följande har hänt: I fredags bakade jag en kaka som jag hade med mig till tjejernas skola som sedan såldes på The Cake Sale. En trevlig chokladkaka (som klarade sig genom ugnen utan att bli bränd. Hurra, jag gör framsteg!) med chokladglasyr. Hur som helst, den såldes och vi åkte hem, tog en macka och tog sedan bussen till Kings Cross, där Sheelagh mötte oss och jag vinkade adjö till Sheelagh och tjejerna och åkte hem (de skulle äta pizza och sedan gå på någon öppning av en ny teater). Jag spenderade kvällen framför datorn, fram tills halv elva då jag hnnit bli så uttråkad att jag föreslog för Elin att vi skulle dricka öl i Camden. Sagt och gjort, och vi fick även med oss en överförfriskad Maria, vars kväll blev en aning snurrig, haha. Wellwell, efter lite vel hamnade vi på Koko (igen!) och vi dansade runt tills de stängde, i vanlig ordning. Kom hem klockan fem på morgonen och tog sedan sovmorgon till klockan två och Chris skrattade åt mig när han fick reda på vilken tid jag kom hem. Motstod frestelsen att äta en pain au chocolat till frukost och drog sedan in till staden och träffade Elin. Det var svinigt kallt, som alltid, vid Tottenham C R S och vi stod och hackade tänder i väntan på resten av gänget, i form av Sara, Catrin, Sanna och Maria. Vi fördrev dock tiden med att shoppa lite gitarrtillbehör såsom nya strängar, stämmare, capo och plektrum. Yay! Framåt kvällen drog vi till O'neills där vi proppade i oss choklad, åt god mat och umgicks för brinnande livet. Trevligt trevligt.
I söndags drog vi in till Trafalgar square där Saras aupairmamma Jan jobbade på en filminspelning. På vägen dit tappade vi bort oss, eller ja, vi gick lite för långt och vi hamnade vid Big Ben (Small Ben!). Skojigt tyckte vi, man hittar alltid alla spexiga grejer när man går fel. Hur som helst, vi gick tillbaka till Trafalgar där inspelningen var i full gång. Tyvärr var inga av de trevliga skådespelarna där, utan bara en stunttjej, och iskallt var det så vi drog till Pret a Manger istället och fikade (åt en laxmacka, himmelskt!). Sen drog jag hem för att träffa Hanna och Emelie, två andra aupairer som bor i området. Åkte in till Angel där vi improviserade en fika på en pub (alla caféer var fulla).
Och igår tog jag mig an en nya stadsdel, Mayfair. Eller ja, åkte in till Bond Street, traskade gatan ner och kikade lite i skyltfönsterna till Hermès, Alexander McQueen och Chanel. Galet tjusigt. Hamnade sedan vid Picadilly och mina fingrar kliade av shopping iver, så jag promenerade bort till Covent Garden och shoppade mig en T-shirt från H&M, en paljettmössa från Accessorize och en väska från Dune. Loves it! Åkte sedan hem, tog hand om barnen och träffade sedan damerna på O'neills.
Och idag har jag sovit. Hela dagen! Efter att jag lämnat av tjejerna på skolan och kommit hem var jag så trött att jag lade mig på sängen, drog en filt över mig och sov nästan oavbrutet till klockan halv tre, då jag tvingade mig upp. Ojoj, hur lyckades jag? Efter att jag och Vita lagat mat och Vita gett mig fetaste komplimangen, "Du lagar mycket bättre mat än våra tidigare aupairer och använder så mycket grönsaker och du dukar så fint", HIHIHIHI, så drog jag till Finsbury och träffade damerna över en dyr kopp kaffe på The Old Dairy. Vi förde djup diskussion om religion och ekonomi och det mesta däremellan. Mysepys.

Nu är det dags för bingen, det är sent och vi ska powerwalka i Finsbury imorrn, måste vara pigg! Over and Out! /nina

Inga kommentarer: