torsdag, oktober 2

Knock Wood

Lite kaotisk kväll. Skulle egentligen dragit mig ut till Muswell Hill och träffat gänget på O'neills, men när klockan var kvart i åtta och varken Sheelagh eller Chris var hemma, insåg jag ganska snabbt att jag inte skulle hinna dit innan det var för sent. Tog en liten snackis med Elin och förklarade läget och fick även en 411 om föregående kväll (och jag förväntar mig en ytterst detaljerad version snarast). När klockan var halv nio (fortfarande inga föräldrar) och Oonagh, Ursula och Vita badat färdigt kollade vi på film, någon skum men ganska rolig film med Colin Firth, och Rupert Everett som kvinnlig rektor. Ganska underhållande, men hann inte kolla klart, tvingade tjejerna i säng 09.20, tjugo minuter senare än då de egentligen ska i säng. Spenderade sedan en halvtimme med gitarren, som jag hittade i Oonagh och Ursulas rum, alldeles bortglömd och dammig. Har som nytt projekt att ta mig an den och köpa lite nya grejer till den, typ stämappart, plektrum och capo och sådana grejer så jag kan spela. Har verkligen saknat att spela sen jag kom hit! Strängar står nog högst på listan dock, D-strängen råkade poppa loss när jag försökte stämma den. Har aldrig förut kunnat stämma en gitarr utan stämappart men den här gången klarade jag det faktiskt! Eller ja, alla strängar utom D då....Wellwell, ska se om jag får lov att stränga om den med stålsträngar när jag ändå är igång, Oonagh och Ursula spelar ju aldrig på den, så tekniskt sett borde jag få lov....kan ju bli en tidigt julklapp till mig annars, att få ta mig an gitarren? Hm...jaja, fortsättning följer.
Alright, hur som helst (haha, jag blir som Jenny och låttexter när jag börjar babbla om gitarren) när klockan var tio var fortfarande ingen hemma, så jag ringde Sheelagh, utan framgång, och sedan Chris som pustade och sade "Oh dear" i sann brittisk anda när jag påpekade att Sheelagh inte kommit hem. Hur som helst, precis när jag lagt på kom i alla fall Sheelagh hem och hon blev jätteförvirrad när hon insåg att Chris inte var hemma. Förstår inte hur de två kan hålla koll på varsitt företag när de faktiskt är lika snurriga som alla andra, haha. Wellwell, de är båda hemma nu i alla fall, vilket är huvudsaken, började tro att något otäckt hänt dem (knock wood).

Håller just nu på att lägga allt med Green Day jag har på min iPod. Har fått en riktig revival och hittills har jag bara haft American Idiot på poden, och det kan man inte nöja sig med. Nog för att det är en bra skiva med egentligen gillar jag bara Jesus och Suburbia, Holiday och Wake Me Up When September Ends, de andra låtarna är lite tråkiga. Nej, Insomniac, Warning och Nimrod ska det vara. Och ÄNTLIGEN fick jag höra låten Prosthetic Head, just det spåret har hackat på den gamla Nimrod-skivan vi har hemma i Lindome, så har nästan aldrig hört den förut. Men nu har jag en perfekt version av Nimrod på datorn, och den låten är skitbra. Och det är som att få en helt ny Green day-låt, loves it! För Foxboro Hot tubs är ju en rolig grej, men har inte alls samma tryck och energi som musiken de gör som Green Day. En uppföljare till American Idiot skulle sitta fint, tack!

Morgondagen känns en aning oviss, med tanke på att jag gått runt med sour throat hela dagen. Men möjligtvis blir det musikaffären på förmiddagen och sedan kak-bakning under dagen, som jag sedan ska ta med mig till skolan så att Oonagh och Ursula kan sälja den på The Cake Sale och få ihop pengar till skolresan. Och sedan ta tjejerna med mig hem, äta en toast och sedan åka in till Kings Cross med dem och lämna av dem hos Sheelagh. Och ja, då är klockan cirkus sex och frågan är om jag ska orka mig ut på The Roxy med brudsen eller om jag ska åka hem och vira in mig i filtar och vila. Don't know, men borde ju gå med imorrn eftersom jag missade O'neills idag, vill ju inte känna mig helt avhängd. Fast vill ju inte bli sjukare heller...svår balansgång.


Wellwell, time will tell, see ya later/ nina

Inga kommentarer: