torsdag, oktober 23

Rise and shine

Trött som fan i morse, stängde av alarmet, somnade om. Telefonen ringer. "RISE AND SHINE!" skriker Jenny. Fyfan. Hade lite ont i halsen och var lite hes, tvekade vid Jennys inbjudan att komma över och baka chokladbollar. "Men du kan få sitta i soffan med filt och varm choklad och mysa, inte jobbigt alls!". Jaja, drog mig upp och stack ut till Muswell Hill och hittade Sara och Sanna vid köksbordet hemma hos Jenny och Jenny själv med mjölk och kastrull i högsta hugg för att göra varm choklad. Mumma! Drack upp och bakade sedan ett berg med chokladbollar som smakade namnam, satt sedan i en ring runt Jennys lilla mac och kollade på trevlig musik på youtube, såsom Mumford and Sons, Johnny Flynn, The Ting Tings och Kid Harpoon. Myspys.
Stack sedan hem, hängde upp tvätt, förberedde middagen och pratade med pappa på telefon. Promenixade bort till skolan (nytt rekord, tog mindre än tjugo minuter, borde börja tävla i gång!) och lokaliserade Vita och Oonagh. Ursula skulle spela fotboll så vi tre fick roa oss bäst vi kunde. Gick in i biblioteket och myste bland alla böcker och läste lite i Häxorna av Roald Dahl. Åååh, har alltid älskat den boken, ska låna den av Vita sen när jag är färdig med Tärningspelaren (vilket jag aldrig kommer bli, tar hundra år att plöja igenom den, ursch!). Vi åkte sedan hem och jag fixade mat; quornfärs blandat med vitlök, purjolök (som jag plockade från trädgården), morötter och paprika med ris, majs och ärtor. Gotti. Satt sedan och spelade gitarr en stund (har lärt mig 'time of your life' och början på 'blackbird' nu, yay!) och såg sedan till att tjejerna tog sitt bad. Sen kom Chris hem och jag sprang ner på mitt rum och har sedan dess suttit här och har det mys. Kollat klart på The Talented Mr. Ripley, lyssnat på lite musik, organiserat i min downloads-mapp och har borstat håret för första gången på himla länge. Hittade en enorm tova (nästintill en dread) som jag var tvungen att borsta ut. Äger för tillfället ingen borste så det här var första gången jag borstade håret på två månader. Haha, hoppsan. Inte konstigt att det blir tovvor. Hur som helst, hade nämligen tänkt att gå till frisören inom en snar framtid, så var tvungen att få håret att se okej ut. Lite spännande, har absolut ingen aning hur jag ska göra med håret, klippa mycket eller lite, ändra färg eller inte. Hm....ska nog bara be frisören göra nåt skojigt så får vi se vad det blir helt enkelt, så slipper jag bestämma själv.

Imorrn är jag helt ledig, woho. Vet inte om jag ska ta frisören redan imorrn kanske, men vet inte om jag känner mig redo. Känns lite nervöst...kanske bara åker in till stan och promenerar runt lite. Har velat kolla in Holborn, så kanske blir det. Och sen blire middag med gänget i Islington, så himla mys, loves it!

OCH fick även mitt Abbey-kontokort idag, hurra hurra hurra. 350 pund rikare. Och bäst av allt; om en vecka får jag en ny lön, alltså ytterligare 350 pund. OHYES, ibland är det bra att tappa bort sitt kontokort, eftersom man sparar en hel del pengar på det. Inget ont som inte har något gott med sig!

Ska lägga mig och läsa min dumma, evighetslånga bok nu i alla fall. Don't get me wrong, den är ganska bra men den är...svårläst av någon underlig anledning. Wellwell, over and out!

/nina

Inga kommentarer: