onsdag, oktober 22

Lillördag

Dagens första tanke: "Måste skicka ett mess till gänget och säga att jag inte kan följa med och shoppa idag, för jag vill SOVA!" Inte bra, kände mig som ett vrak idag, men släpade mig ändå ur sängen och pillade i mig lite frukost, till ljudet av chris och tjejernas ihärdiga konversationer. Fattar inte hur de orkar prata och diskutera saker så tidigt på morgonen. Varje gång de frågar mig någonting får de en grymtning tillbaka och de har nu lärt sig att inte tilltala mig vid frukosten. Tack och lov är Sheelagh precis likadan så vi är i alla fall två om det, haha. Droppade av tjejerna vid skolan klockan nio som vanligt och åkte sedan vidare in mot staden där jag mötte upp gänget. Sprang runt lite på H&M för att jobba upp hungern och gick sedan och åt på Wasabi. Mmm, gotti! Sara skrev på sin blogg igår att hon var jättesugen på sushi och skulle äta det idag och har själv varit jättesugen på sushi sen jag läste det, haha. Smakar så himlans gott när man är sådär sugen på det. Och extra skoj på Wasabi också eftersom man kan mixa och matcha precis som man vill och ta endast de sorterna man gillar. Ska nog ta med Adri dit nästa vecka när hon och mamma och pappa kommer och hälsar på, större sushinörd än henne finns inte alltså!
Gick sedan en sväng till Starbucks och myste och smälte maten en stund innan jag och Sara gick vidare mot H&M där hon skulle inhandla en oversize-tröja på herravdelningen (likadan som jag och Elin redan inhandlat och som ska fungera som våra work out-tröjor).
Drog sedan hem och spenderade en timme framför Ryanair.com för att boka min flygbiljett hem över julen. Sjukt dyrt alltså, fyfaen. Men jaja, får ju sällskap av Elin på både dit och tillbaka resan, så det är ju värt det, hihi.
Drog till skolan, plockade upp tjejerna, åkte hem, lagade mat (skivad potatis i ugn med vitlökssmör och cod fillet och rökt lax) och drog sedan på mig myskläder och stack iväg till Crouch End och mötte upp Sara och Elin för lite powewalking på kvällskvisten. Riktigt gött måste jag säga! Så härligt att vara ute och gå, sannerligen det jag gör bäst. Vi gick ner i Crouch End förbi Saras hus vidare till Highgate Station och neråt förbi Archway Station. Fortsatte ner igenom Holloway och svängde sedan av mot Finsbury Park. Tog ungefär en timme och en kvart. Kändes himla bra (speciellt eftersom jag åt en Chocolate Decadente Cake på Starbucks tidigare...) och dessutom matchade vi varandra så snyggt med våra tröjor från H&M Herravdelning, Elin i svart, Sara i grå och jag i grön, hihi.

Imorrn är sista arbetsdagen innan jag blir ledig fram tills 3 november, hurra! Jobbet jag gör är egentligen inget jobb, hur enkelt som helst. Men känns gött att slippa ansvaret. Hur som helst, jobbar 3.30 pm till 09.30 pm (min andra babysitting sen jag kom hit, är så bortskämd med tidiga kvällar i jämförelse med andra au-pairer som babysittar jämt och ständigt). Ska sedan käka middag med gänget i Islington på fredag kväll och på tisdag kommer mamma, pappa och Adri hit, wihoo! Så kul, har en massa planer på vad vi ska göra under veckan, bl.a gå på två konstutställningar, åka till Brick Lane, gå på London Aquarium, äta middag på ASK, se Spamalot...ojojoj, så skoj, speciellt sistnämnda. Vet inte hur länge jag har velat se Spamalot, woohoo. Loves it!

Hörde något om bullbakning hemma hos Jenny imorrn, låter himlans trevligt. Problemet med att pallra mig upp ur sängen kvarstår...Eftersom jag inte ska ta tjejerna till skolan imorrn kommer jag förmodligen snooza i evigheter. Ursch...inte bra, måste skaffa mig bättre sleeping hours. Kan börja genom att släcka ner datorn och somna straight away. Sagt och gjort, good night! Over and out /nina.

1 kommentar:

www.saraslala.blogg.se sa...

Wow, tjejen uppdaterar två gånger samma vecka, hihih :D:D:D

Baket var kanonidag eller vad säger du?

Ses imorgoN!