onsdag, oktober 22

Helgen som flög förbi

Alright, som vanligt kan ju sägas att helgen flög förbi, snabbare än snabbast. Fredagen spenderades med Elin och Sara på Oxford street. Tanken var väl at vi skulle börja på Oxford Street och avancera till Portobello efterhand, men vi blev kvar på Oxford och jag shoppade wild 'n' crazy. Köpte svarta öronmuffar för 8 pund på Beyond Retro, långa skinnhandskar för 30 pund på Dune, svart väst för 15 pund, svart klänning för 19 pund, svart lång halsduk för 10 pund och grön tjocktröja för 15 pund. OJOJ. Men ja, allting var välbehövt och har redan använt allting ordentligt. Sannerligen valuta för pengarna.

På kvällen träffades gänget på ett kebabhak i Finsbury för en liten förfest innan Koko. 7 av 8 i gänget var där (Marie träffade sin familj som var på besök), och stämningen var på topp som alltid. Efter The Roxy-fiaskot försöker vi att inte vara FÖR pepp eftersom det ibland kan sluta i tråk, men om man ska till Koko kan man lika gärna vara pepp för där har man ALLTID kul! Kom fram till Camden vid tovltiden, kön var milslång
och vi väntade tappert. Sen är kvällen en enda röra, massor av spring fram och tillbaka mellan barerna, dansgolvet, damtoaletterna och rökrutan utomhus. Egentligen är det utomhus allt det roliga händer, framåt morgonkvisten blev Sanna friad till av en stackars britt som Sara instruerade att säga "Vill du gifta dig med mig?" på svenska, men fick honom såklart att säga nåt helt annat än dem orden, haha. Alltid lika roligt.
Drog hemåt vid fyratiden, stöp i säng, vaknade vid ett-tiden på dagen med jobbig huvudvärk och somnade om. Blev sedan väckt av röster och prat utanför dörren, "Ursch, kan de inte vara lite tysta, försöker ju sova!" tänkte jag men efter noga studering av klockan insåg jag att den hunnit bli halv fem. På eftermiddagen! ILLA. Släpade mig upp, åt "frukost" och satt vid datorn en stund. När jag var färdig med detta var klockan halv åtta på kvällen. Ursch, hela dagen gick åt till att sova. Pinsamt. Elin ringde och övertygade mig att träffa gänget i Muswell Hill. Slängde mig på en buss och mötte upp Elin, Sara, Jenny, Sanna, Catrin och Maria. Vi tog en buss in mot London Bridge och vi pratade gossip om gårdagen. Promenerade sedan bort mot London Bridge och sedan tillbaka till bussen och myste och njöt av utsikten. Där fick man verkligen svart på vitt att man bor i London, alla vykort man sett med London Bridge och The Thames som motiv och helt plötsligt ligger det framför en. Galet vackert.


Söndagen spenderades delvis i Covent Garden med Jenny, Sara och Sanna. Vi åt lunch på underbara Ponti's och jag kalasade på en tallrik pastapenne med tomatsås och vitlöksbröd. Underbart! Borde göra det till min söndagslunch varje vecka, loves it! Medan Sanna och Jenny utforskade shoppingutbudet i Covent Garden åkte jag och Sara in till Mayfair i jakt på Marc Jacobsbutiken. Tack vare min trevliga London A-Z (jojo, det var dennes förtjänst) kom vi fram och vi guidade oss runt bland draperade klänningar och urläckra men oh så dyra pumps. Tog en promenix nerför Bond Street och tryckte näsorna mot skyltfönstrena till såväl Burberry, Jimmy Choo och Christian Louboutin. Smaskigt! Nere på Picadilly svängde vi in på Le Masion de Chocolate och inhandlade några exklusiva chokladbitar som vi mumsade på on our way till tottenham för att möta upp Jenny, Sanna och Elin för en fika på Starbucks. Myste med youghurt, laxmacka och belgian brownie och pratade om allt allt allt till stängningsdax och Sanna kläckte "vi träffas ju fan konstant". Haha, underbart alltså, så sant så sant Sanna.
Igår trotsade jag min ömma hals och promenixade bort till Elin där hon, jag, Jenny, Sanna och Sara hade myspys. När hungren slog till slog vi våra kloka huvuden ihop och sprang ner till Tesco och körde vår "fattig-student-matslunch" i form av 4 burkar tomatsoppa, en brödlimpa och två paket nudlar. Allt för 2, 73 £! Mazel-tov! Alltså lunch för fem pers för cirka 50 pence per person. Och ändå var det inte den billigaste soppan! Sannerligen går det att leva snålt här i London om man bara anstränger sig.
Efter att vi firat Vitas födelsedag (hon fyllde nio!) med korvgryta med pasta, british pudding till efterrätt och presentöppning sprang jag iväg till Muswell Hill och träffade gänget på O'neills. Vi börjar känna oss illa behandlade av vissa bartenders på O'neills, några av de är så himla dryga. Vet inte om det är för att de tappat livslusten eller om de helt enkelt inte gillar oss. Mycket underligt...borde egentligen protestera och gå någon annanstans men...vart skulle det vara?
Idag har min ömma hals gjort sig påmind igen så efter att jag lämnat tjejerna på skolan, plockat upp applicationform för secondary school och pratat med mamma på telefon gick jag och lade mig och sov tills klockan tre då jag drog mig upp och åkte till skolan och hämtade upp dem. Och efter maten åkte jag in till tottenham och mötte Maria och Marie för en fika på Starbucks. Vi bestämde att Maria ska komma ner till Göteborg till sommaren och gå på Liseberg, eftersom hon aldrig har varit där! Himla skoj, Liseberg måste upplevas någon gång i livet. Diskuterade fredagkvällen ytterligare och även vår kommande tripp till Brighton om två veckor. Spex!
Istället för att läsa mina bok som jag ladrig får läst klart, har jag kollat på SVT Play: 123 Saker. Kortfattat om saker i svenska 1900-talet man ska känna till. Himla intressant, jag älskar att lära mig nya saker. Roligt att veta vart namnet Ebba Grön kommer från, haha. Ska lätt kolla på de andra nio delarna och bli sjukligt allmänbildad! Huurra.
Dags för bingen, imorrn blire shopping! (för de andra, jag ska bara observera och agera smaktips...)

Over and out! /nina

Inga kommentarer: