torsdag, oktober 16

Är det riktiga tavlor?

Jag blev väckt ytterst bryskt av ihärdigt messande från Sara, angående hur dagen skulle spenderas. Jag tyckte att promenera i Highgate Woods lät trevligt, men eftersom jag skulle till banken hade jag inte tid. Så jag snoozade lite och insåg efter ett tag att klockan blivit halv ett. Nämen hoppsan. Låg och drog mig i sängen ett tag, och påklädningen och frukosten var en riktig struggle. Klockan hann bli lite innan två innan jag sprang iväg till banken och fick argumenterat till mig ett nytt debit card. Förvånande nog var det riktigt enkelt, behövde bara visa passet och en verifiering av att jag bor på en engelsk adress och vips så vart det fixat. Kommer dröja en vecka innan jag får kortet, men när jag väl får det kommer det ligga 350 pund på det. Yes yes! Promenerade nerför Church Street påväg hem och gick förbi Stoke Newington-biblioteket och tänkte att jag lika gärna kunde skaffa ett lånekort när jag ändå höll på. Himla mysigt bibliotek, med massor av gamla luggslitna böcker och tidningar. Mys, ska låna en massa!

Efter att jag hämtat tjejerna från skolan och fixat mat till dem (tortellini med parmesansås och vitlökskorv) stack jag in till Tottenham C R S och mötte upp Sara, Jenny, Elin och Maria på Starbucks, där vi myste med fika och livliga diskussioner. Promenixade sedan ner till Leicester Square där vi åt lite pizza slices för 1£ 70p. Lovely! Älskar atmosfären kring Leicester Square och West End, livligt och överbefolkat 24/7. Precis som en storstad ska vara. Loves it.

Imorrn blire Portobello Road och jag tror nog att jag ska vara så lurig att jag överför lite sparpengar just för detta tillfälle. Sara har lovordat denna marknad och allt som hör där till så mycket att jag säkerligen kommer hitta något jag vill slänga pengar på. Hoppas på god jaktlycka som sedan följs av en kväll på Koko. En äkta London-fredag med andra ord.

Over and out! /nina

2 kommentarer:

www.saraslala.blogg.se sa...

Portobello är guld nina! Nästa vecka säger jag bara!

www.saraslala.blogg.se sa...

Okej, nästan fyra dagar utan ett blogginlägg. Detta är snart ingen blogg längre Nina utan en permanent hemisida :D

Hoppas ni har det bra på oneills ikväll i alla fall :)

Kramar Sara