onsdag, mars 11

Bra väder, bra filmer

Har haft en fin dag. Som vanligt! Vädret är underbart, fåglarna kvittrar och livet leker. What else is there to wish for? Promenerade i stan en stund, runt Carnaby Street, med min Take Away Tall Skinny Caramel Hot Chocolate för 2.85 p. Mysigt värre. Köpte en ny jacka på H&M nyligen som passar perfekt till Londons halvljumma värme. Loves it.
Har även sett Slumdog Millionaire igen idag. Herregud, vad bra den är! Mina favoritfilmer har aldrig riktigt ändrats, det har varit samma många år i rad. Men Slumdog ska definitivt vara en av de från och med nu. Den var till och med bättre när jag såg den nu för andra gången. Finns inte ett enda litet fel i den, den är fulländad och fullkomligt optimal. Finns nästan inte ord för hur bra den är, jag är mållös! Jag blir precis som Jenny blir när hon hör en vacker låt av Laura Marling, Mumford and Sons eller något annat geni; helt upplöst i iver och exaltering över storheten i det man funnit. Åååh. Hur som helst, till listan, som sedan tidigare består av Fight Club, Reservoir Dogs och De Misstänkta (Maria, om du inte sett någon av dessa är det tragedi och jag tänker genast tvinga dig att se dem!) ligger nu också Slumdog Millionaire.
Jag märker att det dör väldigt mycket folk i mina favoritfilmer. Väldigt många. Ungefär 15 pers sammanlagt i alla fyra. Haha nämen fy. Det var ju...ganska deppigt. What can I say, jag gillar heist-filmer. Sen finns det ju snälla heist-filmer också, t.ex Italian Job och Oceans Thirteen där ingen dör (okej, inte riktigt sant, men nästan) och alla är glada (typ). Och de är ju väldans bra också. Inte riktigt lika bra som 'De misstänkta', som ju kan vara Världens Bästa Heist-film, men 'Runners Up' i alla fall.

Åhnej....jag har spillt Ben & Jerrys Phish Food på mina nya, fina, vita, RENA lakan. Suck.

Jaja, ska spela lite dataspel och sedan ner i bingen. Ciao!

2 kommentarer:

Bellahunden sa...

Dåligt väder, dåliga filmer....
men fin hund. Så kan man summera upp det här i Lindome. Jag mötte nämligen Lassie som heter Dina, den lilla Dobermannvalpen, och jag säger bara det: MÅSTE HA! Det var det sötaste jag sett!
Annars har vi drabbats av Calici på jobbet(halva Göteborg verka smittat)så det är inte bara filmer och väder som är skit här utan magarna också. Annars är allt svinis! Pussa på dej, Mum

www.saraslala.blogg.se sa...

Jag har inte sett dina favoritfilmer Nina :p