tisdag, mars 10

En halvdan summering

Min sladd till datorn gick sönder i söndags och efter hundra vändor fram och tillbaka har jag äntligen lyckats få tag på en dyr jävel, men funkar gör den och den passar även till svenska kontakter. Hurra! Glömde säga det till mamma när jag pratade med henne förut, ska se till att hon får reda på det så hon inte tror att jag köpte en sladd för 800 spänn som jagbara ska använda i 4 månader. Wellwell, what else what else? Hade en bra helg med gänget och innan det en superlugn och slapp vecka. Kändes skönt att få vila upp sig i alla fall.
Hm, ja, hinner inte med så mycket mer, ska snart gå och hämta tjejerna på skolan. Men känner att jag inte vill sluta skriva. Känslan av att sätta på fingrarna på tangenterna är obeskrivlig! Två och en halv dag utan datorn och jag har nästan exploderat. Helt seriöst! Det är illa hur mycket man är beroende av datorn och jag insåg det inte förrän nu; utan datorn är jag ingenting (eller ja, utan datorn skulle jag nog vara fri tekniskt sett, men det talar vi inte om...). Har saknat den så mycket att jag knappt vetat vad jag ska ta mig till. Men men, sladden är köpt, datorn är fungerar och alla är glada! Förutom mamma och pappa som får betala. Ursch, jag borde få en Razzie Award för mina färdigheter som dotter, haha.

Btw, förra veckan såg jag The Reader, The Curious Case of Benjamin Button och The Notebook. Allihop var jättebra men bäst av alla filmer i år so far (The Notebook ränkas ju inte då) är Slumdog Millionarie. En av mina nya favoritfilmer, definitivt!

Och förresten! Grattis Sara och Jenny på era födelsedagar! Jag VISKAR du leva, jag VIIISKAR du leva!

Så, all done! Morsning! xo

Inga kommentarer: