söndag, mars 29

En födelsedag

Har haft en mycket underlig födelsedag. Först och främst pga högskoleprovet som tvingade upp mig ur sängen vid fem-tiden (kravlade inte ur sängen förrän klockan sex dock, alldeles för sent). Sprang till tuben en kvart försenad tillsammans med Jenny och Sara och åkte hela vägen till Svenska Skolan i Hammersmith. Och ja...provet tyckte jag gick sådär, kände mig inte speciellt säker på något av mina svar. Förut ett på orddelen där ordet var "moment 22" vilket jag hade kunnat svara på i medvetslöst tillstånd. Utöver detta kändes det bara hyfsat. Och dagen hade nog varit ganska pestig om jag inte hade haft mina två vänner med mig, tack och lov för detta. Att behöva sitta där ensam som en chump och vara utmobbad och deppig och tvingas göra löjligt test (som man dessutom betalar för att göra!) när man lika gärna hade kunnat umgås med sina vänner. Oh well, tur att de var där i alla fall!

När jag sedan kom hem, halvt död av utmattning, räknade jag ut min poäng och Sara meddelade att det resulterade i 1,2 vilket var en himla överraskning. Trodde att det hade gått lika illa som förra gången så kändes ju ganska bra. Den där ouppnåeliga psykologutbildning känns inte lika långt bort längre.
Efter en måltid, en dusch och en vilopaus kände jag mig färdig att faktiskt FIRA mina födelsedag, så vännerna (Elin, Sanna, Jenny, Sara, Maria och hennes syster) sprang över (Jenny sprang i hundbajs) med fantastiska presenter, glada humör och feta plånböcker, redo för en kväll på Stoke Newington Church Street. Vi hamnade på Three Crowns som ligger längst ner på Church Street, intill Stoke Newington High Street, vilket var ett himla trevligt ställe! Stora, robusta träbord, lagom hög musik, lite dyra priser och fin folksamling. Behagligt ställe helt enkelt! Jag var dock inne i en dimma av trötthet och varje rörelse krävde extrem koncentration för att utföras. Men mitt glada gäng höll humöret uppe och skålade, skrattade och sjöng. Ååh, vad skulle väl en födelsedag vara utan er? Alldeles långtråkig och dötrist och sannerligen inte underbar! Om det bara fanns ord att beskriva min tacksamhet, min glädje och min stolthet över att ha er som vänner; att få dela mitt liv, mina upplevelser, mina framgångar och motgångar med er. Vad vore Starbucks utan er? Vad vore KOKO utan er? Vad vore Thamsen utan er? Vad vore Paul A. Youngs Brownies utan er? Vad vore basketbollen utan er? Vad vore 29an och 134an utan er? Vad vore 2,0 utan er? Vad vore 176 to Penge utan er? Vad vore Stroud Green utan er? Vad vore Sainsbury's mini-99p-sallader utan er? Vad vore Islington, Haringey, Highgate, Camden, Shoreditch, London, England, Britannien i all sin glans om inte ni fanns? (Svara!)

Synd bara att jag var så trött.

På återseende imorrn, goodnight!

5 kommentarer:

Jenny sa...

God dammit Nina, du borde bli författare eller åtminstone journalist. Och du är underbar, Fina-Nina!

Marlo sa...

Gud, mitt resultat på högskoleprovet var sjukt pinsamt. vill mest gräva ner mig... hoppas det går bättre nästa gång. hatar matte, nog och dkt gick inge bra alls. bläää

Elin sa...

Åh vad fint skivet! massa kärlek till dig!

www.saraslala.blogg.se sa...

Bästa Nina, vad skulle alla "trevliga" stunder vara utan dig? Hoppas du vet att vi känner likadant!

Åh, du gjorde mig glad nu. Kanske ska passa på att göra något nyttigt med min nyfunna energi, en lista kanske? Haha.
Hoppas du ser det interna skämtet här för annars framstår jag enbart som en torrboll. :P
Vi ses! Kärlek till dig som Elin så fint skrev under!

www.saraslala.blogg.se sa...

Över blev det, tusan också :P