fredag, mars 13

I did it!

Efter lite planlöst strosande i Camden Passage i Islington (för övrigt min favoritgata i hela London, Stoke Newington Church Street och Crouch End strax därefter) och efter förtäring av en Chocolate Brownie från Paul A. Young (även känd som Britanniens Godaste Brownies enl. Time Out) Gick jag inpå Waterstone's för att fördriva de sista tio minutrarna innan det skulle bli dags att åka och plocka upp tjejerna från skolan. Promenerade runt, ville köpa en ljudbok men kostade skjortan så jag lät bli. På vägen ut gick jag förbi '3 For 2' -hörnan där jag råkade tappa huvudet för ett slag; hade tagit ut 20 pund att spendera ikväll men när jag jag fick syn på alla uinderbara böcker kände jag att...."what the hey!". Slet tag i några böcker, sprang till kassan, betalade och sprang sedan till bussen. Yes. Jag gjorde det! Äntligen lite fina, splitter nya böcker. "The Uncommon Reader" av Alan Bennett, "On Chesil Beach" av Ian McEwan och "Slumdog Millionaire" av Vikas Swarup. Känns jävligt bra! Tror att jag blivit lite påverkad av Jennys födelsedag och alla hennes böcker. Mmmmm, loves it. Har nu en femma kvar att spendera ikväll...får nog kila förbi en cash machine (observera: cash machine, inte ATM. Tänker inte bli misstagen för en amerikan igen. Ursch!) och ta ut nästa veckas lön och spendera. Vem bryr sig? Får väl leva fattigt nästa vecka...

Anyway, Patrick Wolf på Koko ikväll. Hurra hurra!

Inga kommentarer: