tisdag, september 9

Albion Road

Tada! Mitt lilla rum på 244 Albion Road. Eftersom jag egentligen inte spenderar mer än några timmar om dagen i rummet, så gör det inget att det är så himla litet (speciellt eftersom det enda jag gör är sova och sitta vid datorn). Egentligen är det väl kanske rationalisering, men ändå. Är så himla nöjd med min au-pairfamilj att jag inte känner för att klaga på småsaker, allt annat är ju perfekt. Sheelagh och Christopher är jättesnälla och pratiga och de verkar bry sig väldigt, väldigt mycket om sina barn, vilket i sin tur gör att barnen är jättejättemysiga! Har nästan aldrig träffat något barn som är så väluppfostrat som dessa tre. Trodde att det skulle bli en utmaning att ta hand om tre stycken barn, men de är som små änglar! Får hoppas att de fortsätter att vara det också, så det inte bara är nu i början, haha.
Hur som helst, den här första veckan har varit skitbra! Så himla himla mycket bättre än vad jag förväntade mig. Sen är ju en stor del av nöjet pga av mina vänner som är här med mig, utan dem hade det faktiskt varit ganska trist. Tack Elin för att du övertygade mig om att bli aupair! xoxo!

Anyways, här är mitt rum i alla fall, I know y'all been DYING to see it!

dörren ut mot resten av huset fungerar som klädhängare


mina kläd- och krimskramlådor



lilla datornhörnan


Sannerligen inte stort, men himla mysigt! Och jag har stora planer för "lilla datornhörnan". Än så länge har jag bara tagit upp allt ur mina väskor och slängt upp det lite här och var, men någon dag ska jag göra en ordentlig rensning och fixning, så att det blir lite mer nina-aktigt. Vet inte om jag kan med att fråga om jag får byta gardiner, för de som hänger nu är inte så mysiga. Egentligen är de ganska fina, men jag gillar inte riktigt mörka gardiner, vill att de ska vara ljusa och fina och släppa in massa solsken! Får väl se vad familjen säger....

Hur som helst, dagen har varit oerhört seg (mitt eget fel i och för sig). Sheelagh tog tjejerna till skolan imorse, så jag tänkte ta sovmorgon till nio-tiden och sedan springa iväg till stan och shoppa. Men var så superdupertrött så jag drog mig inte upp ur sängen förrän halv elva, och det var knappt att jag klarade det. Efter morgonproceduren (promenad i parken, frukost till Desperate Housewives och uppfräschning i form av tandborstning och sminkning) var klockan redan efter tolv och jag insåg att jag inte skulle hinna in till stan innan jag skulle hämta tjejerna. Eller ja, jag skulle hinna, men skulle inte ha så mycket tid inne i stan innan jag skulle behöva åka hem igen. Och man orkar ju inte med massa fläng fram och tillbaka, så jag bestämde mig för att bara ligga i sängen och kolla på Desperate Housewives. And so I did, fram tills klockan tre, då jag stack iväg och hämtade tjejerna. Vita hade yoga efter skolan, vilket innebar att jag, Oonagh och Ursula fick sitta och vänta en timme. Oonagh gjorde sin matteläxa och jag försökte hjälpa till men jag gav upp när jag insåg att jag verkligen är urusel på matte och att Oonagh var mycket bättre än jag (pinsamt, bli outsmarted av en 11-åring...). Barnen fick äta toast med sausages (falafel för Vita) och baked beans till middag eftersom jag har dålig fantasi när det gäller mat. Hur gross som helst, men de gillar det, så what the heck. Det är så himla enkelt! Ska nog gå till affären imorrn och köpa purjolök och palsternacka, så att vi kan göra Minestronesoppa till middag. Nu i början är det väl okej att ge dem ganska enkel mat, men vill nog göra mycket nyttigare mat när jag väl blivit van vid köket och maten de har hemma. Wellwell, den dagen, det problemet!

Time for bed, måste ha all min energi för shoppingen imorrn. Ska köpa ett par riktigt snygga skor hade jag tänkt. Har insett att jag inte har några helt svarta skor, vilket jag måste ha om jag ska kunna ha på mig klänningen jag köpte igår (den passar liksom inte med mina rosa skor, av uppenbara anledningar...). Såg att Office, som har sjukt snygga skor, har en stor affär på Oxford street. Ska dit och göra some serious trying-on!

G'night!

Inga kommentarer: