måndag, september 29

Var inte rädd för degen, Sara!

Dagen började med banken. Fick träffat en riktig smilfink till banksnubbe som hjälpte mig att öppna ett bankkonto. Ett riktigt dåligt ett. Kommer inte kunna använda det till något annat än att ta ut pengar. Seeegt. Ska se om Chris och Sheelagh kanske kan överföra pengar till mitt svenska bankkonto istället, skulle bli så himlans mycket enklare. Dumma Abbey Bank.

Efter banken åkte jag hem till Elin för att baka bullar och chokladbollar. Och fan vad vi bakade! Vi gjorde två satser med kanelbullar och tre satser med chokladbollar. Hälften blev uppätet under arbetets gång och det som klarade sig genom hela baket blev riktigt gott. Fem kockar behöver inte nödvändigtvis innebära sämre soppa! Men huvudsaken var att vi gjorde något tillsammans, utöver shopping och klubbning. Kändes skönt att bara njuta av varandras sällskap och dra dåliga skämt och skratta åt och med varandra, på riktigt, utan vinglas och dyra skor och feta plånböcker. Kändes välbehövt. Och dessutom blev det typ en hel plåt med bullar över, så jag tog hem några som tjejerna fick äta upp, vilket var mycket uppskattat.
Sitter nu och är asmätt efter hundratals bullar och ett berg av pasta med tomatsås och köttbullar. Funderar på om jag ska städa mitt rum, men orka med. Ska nog bara ta och läsa massa bloggar, mysa i min pyjamas och fundera över hur mycket pengar jag kan med att lägga på shoppingen imorrn. Fick ju min sista grodlön innan helgen, så lite ska jag väl kunna med att spendera...

I'll keep you posted, over and out! /nina

3 kommentarer:

Elin sa...

Tack for idag nina! det var supermysigt.

Jenny sa...

Jag håller med! Jag tycker att vi ska fortsätta ses på det sättet, i alla fall en gång i veckan. Pysseldag kanske? Yay!

www.saraslala.blogg.se sa...

Ja, gårdagen var kanon! (jag åt upp en av de två bullarna som jag tóg med till Connor)