måndag, september 8

Oxford Street

Minidrama imorse. Sheelagh blev sur på Vita precis innan vi skulle gå (Sheelagh har lika dåligt morgonhumör som jag, så jag klandrar henne inte) och Vita var nedstämd hela bussresan till skolan. Gjorde mitt bästa för att muntra upp henne och det funkade delvis. Hon är alltid på så himla gott humör så det gör mig så ledsen att se henne ledsen (och jag sympatiserar mest med henne för att jag vet hur det är att vara minst i en familj...).

Hur som helst, efter att ha droppat av tjejerna på skolan tog jag bussen in till Oxford Circus och spenderade en timme inne på Topshop, med shoppingresultatet 1 ST LILA KLÄNNING, för 37 £. Underbar! Och för det priset, love it! Hittade även min lilla bakelse; trenchcoaten för 95 £ som jag MÅSTE ha! Men fanns bara fyra kvar, ingen i min storlek, så jag ska åka tillbaka imorrn och kolla läget. Efter Topshop blev det The Brilliant Urban Outfitters! Hittade en fantastisk kavaj, väldigt kort, med rosett i ryggen (som jag inte såg förrän jag stod i provrummet) för 55 £. Supertjusig, men eftersom jag inte vill get carried away, så lät jag det vara. Tittar väl ändå in en sväng imorrn efter Topshop, får prova den ordentligt då och bestämma mig för om jag ska älska den eller inte. Promenerade sedan upp längs Oxford Street, med siktet inställt mot Primark, för att shoppa billiga underkläder. På vägen dit gick jag förbi tre Foot Locker, tre Boots, två River Island, två FCUK och säkert tio stycken souvernirbutiker med polis-bobby-hattar till salu för 1£99. Som hittat! Men liksom, varför så många affärer på samma gata? Räcker det inte med en enda, stor Foot Locker och en enda gigantisk Boots? Varför flera på samma gata? Det är ju typ bara 200 meter mellan butikerna. Jaja, britter är inte riktigt kloka.
Anyways, inne på Primark är det verkligen Eat or Be Eaten. Djungels lag. Det är verkligen helt galet där inne. Hur mycket kläder som helst, överallt överallt, och allt är superduperbilligt, vilket gör att alla blir som galna och rycker och sliter och knör sig för att få tag på allt de vill ha. Lite Ullared över det hela. Jag fick i alla fall tag på tre par trosor och sju par strumpor för sammanlagt 6 £. Göttans! Förstår varför det är sån rusning dit.
Oj, ska iväg och hämta tjejerna nu. See you Pals!

Inga kommentarer: