fredag, september 12

Camden Town

Var ute igår på O'neills i Muswell Hill med tjejerna (minus Sanna och Marie men plus en massa nya bruds!). O'neills var riktigt mys! En gammal kyrka som blivit omgjord till pub, och bra musik spelade de också (hörde att de spelade Oasis - Live forever, kändes ytterst engelskt). Vi drog vidare till några små sunkiga pubar i Camden, och resten av kvällen spenderades med att lyssna på folk som utropade "Oh! Sweden! How cool!". Ens nationalitet är sannerligen en konversationsstartare här...
När klockan var halv ett drog vi oss hemåt och vi bytte buss typ 40 gånger innan jag och Elin äntligen kom fram till Crouch End. Därifrån gick vi hem till Elin i Stroud Green och jag fick sovit mellan 02.30 - 05.30. Kom hem vid halv sju, slängde mig i säng, drog mig upp igen halv åtta och åt frukost med familjen (de åt, jag drack vatten) och 08.40 sprang jag, Vita, Oonagh och Ursula till bussen för att åka till skolan. Efter att jag droppat av tjejerna träffade jag Alessandra. Det var egentligen meningen att vi skulle åkt till Madame Tussauds, men jag mådde så illa (konstigt nog, drack bara lite vin och öl igår, måste varit för att jag inte har ätit) så vi struntade i det och tog en promenad istället. Insåg snabbt att vi bor jättenära varandra! Bara en busshållplats bort. Enda kruxet är att hon inte är lika bra på engelska som jag; hon förstår det mesta men har lite svårt att prata det själv, så det blir mest jag som babblar på (vilket är bra, för jag kan konsten att föra timslånga monologer). Hennes engelskakurs börjar i alla fall nästa vecka, så får hoppas hon lär sig snabbt så hon kan få prata lite också och slippa lyssna på mig hela tiden...


Ikväll blir det Koko i Camden, ska bli spännande! Känner mig fortfarande lite illamående, men ska se till äta att en massa hela dagen och dricka varannan vatten under kvällen (mycket viktigt!) för att slippa må illa, hela jävla dagen blir ju förstörd.

Ska i alla fall ut nu och köpa födelsedagskort till mina tjejer som fyller 11 år idag, woho! Hade egentligen velat köpa riktiga presenter till de men har verkligen ingen aning om vad. Ska nog bara ge de lite pengar och säga att vi kan åka och shoppa någon dag eller nåt. Får funka helt enkelt!


Over and Out, see you pals!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ikvall blir det definitivt drinkar, massa goa drinkar!