torsdag, september 18

Primark & Islington

Shoppingdag idag! Tog bussen raka vägen in till Primark idag, efter att jag droppat av tjejerna. Kom fram ca kvart i tio, och tack och lov var det, så fort klockan kryper framåt tolv och senare blir affären fylld till bristningsgränsen med shoppinggalna människor som alla är ute efter samma sak: att köpa så mycket som möjligt, för så lite som möjligt. Det känns nästan som en tävling. Vem kan fylla sin shoppingbag med mest kläder och betala minst för det? Helt galet! Men jag var som sagt där i tid och kunde spatsera omkring i lugn och ro och botanisera. Elin kom dit och hon övertygade mig om att köpa: en senapsgul väska för 3 £, ett skärp för 2 £ 50p och ett par svarta, glansiga ballerinaskor för 4 £. Amazing! Kvaliteten är förstås sucky, men ändå! Hade velat åka tillbaka imorrn och shoppa lite mer billig skit, känns skönt att kunna köpa lite grejer och förnya sin ganska tråkiga londongarderob. Har insett att alla min kläder, som jag tagit med från Sverige, på något sätt är lite B-iga. Lite söndriga, lite smutsiga, lite skrynkliga, lite fula. Primark är min räddning! Hurra för billig shopping!
Anyway, Elin ville köpa skor så vi drog oss vidare mot affären Clarks som har snygga, halvdyra med ändå prisvärda skor. Elin hittade en liten dröm med tjock klack i trä som hon tjackade för cirkus 55 £. Superduper, ångra lite att jag inte också köpte skor där, men jaja. Det kommer ju fler tillfällen.

Sedan drog jag hem, hämtade tjejerna och fixade linssoppa med purjolök, potatis och morot till middag. Blev faktiskt ganska gott! Jag lär mig mer och mer!
Efter gourmetmåltiden drog jag till Islington där jag mötte upp Elin, Sanna och Jenny och efter en del vel fram och tillbaka satte vi oss på baren The Slug and Lettuce, som var en riktig överraskning! För två veckor sedan ratade vi detta ställe för att det såg "för posh" ut, men vi insåg snabbt att det faktiskt var riktigt trevligt. Och att drinkarna enbart kostade 3 £ gjorde ju inte saker värre. Helt lagom utekväll, som avslutades med att vi åt Ben&Jerrys vid Islington Green. Namnam, men farligt! Får se till att den här B&J-treden får ett slut, tyvärr tyvärr kan man inte äta det varje vecka. Oh well, får väl ta en extra promenix i Clissold Park imorrn bitti för att bränna bort de cirka 9000 kalorierna jag åt ikväll...

Imorrn blir det möjligtvis en gettogether i Muswell Hill under dagen, om jag orkar ta mig upp i lagom tid. Klockan är redan halv ett och jag ska definitivt se ett avsnitt Desperate Housewives innan jag somnar. Jaja, den dagen det problemet.

See you Pals!

Inga kommentarer: