måndag, september 8

Chiswick

Varsågoda, ett euforiskt inlägg.
I LOVE LONDON. Alltså, herregud! Sanslöst. Makalöst. Otroligt. Kvällen har spenderats på en pub i Chiswick, som ligger en halvtimmes bussfärd från Oxford C, rakt väster ut. Klubben Blue Flower som hade sin sista klubb. Och vilken avslutning! Jamie T, Charlie från Noah and the Whale, Soko, Laura Marling, Mumford and Sons. Waaah, alltså jajo. Alltihop för 8 £. Och vilken stämning! Mumford and Sons var verkligen sjukligt bra live, det lilla jag har hört innan har gett mig intrycket att det är väldigt lugnt och melodiskt, men live var det något helt annat! Och Jamie T! Liksom, helt från ingenstans! Han har spelat där flera gånger tidigare, så han, likt flera andra, gjorde en liten tribute-spelning, eftersom det var sista Blue Flower. Så himla bra, loved it loved it loved it. Och Soko var verkligen jättejättebra, så cheeky och gullig och hennes låtar var så himla annorlunda mot resten. Hurra för London!

Måste ju säga att den här första veckan i London har visat sig vara ungefär hundratals gånger bättre än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag är....speechless!

Inga kommentarer: