lördag, september 6

Islington

En sammanfattning: Gick upp halv åtta, insåg att jag inte skulle börja "jobba" förrän halv fyra, då jag skulle hämta tjejerna från skolan. Och jag var inte särskilt sugen på frukost (är ju aldrig det så tidigt på morgonen) så jag tänkte att jag skulle ta en promenad i parken innan frukost. Men när jag tittade ut insåg jag snabbt att det skulle börja regna snart så jag tänkte att jag kunde kolla på lite Desperate Housewives innan, så att regnet kunde komma och gå. Men ja, tre avsnitt senare och inte så mycket som en liten drippdroppe. Så när klockan var halv tolv gick jag ut ändå. När jag kommit fram till parken, som ligger ungefär 30 sekunders gångväg bort börjar det regna. Typiskt! Lyckas alltid tajma in sånt. Wellwell, det var mysigt ändå, trots regnet.
Anyways, hämtade tjejerna, åkte hem, åt mellanmål. Vid sjutiden kom Christopher hem, efter att ha spenderat dagen i Skottland (han reser HELA tiden) och jag blev free to go. Mötte upp Elin och Marie vid Angel Station och väntade ungefär en timme innan Jenny och Sanna kom dit. Krångligt värre. Efter lite velande ("för snoffsigt, för litet, för fult, för sunkigt, för dyrt") hittade vi en krog vi faktiskt gillade, som spelade ASHÖG musik och var inrett i lite "Pirates och the Caribbean"-stil. Vi sörplade drinkar i någon timme, och sjöng Ja må du Leva för nån kille som fyllde år (som vi märkte efteråt var svensk). Sen tog vi en liten promenix längs Islington Road och sedan blev klockan tolv och vi kände att det var dags att bege sig hemåt, eftersom vi ska upp tidigt och shoppa imorrn (man behöver sin skönhetssömn för att klara av shopping på Oxford Street på en lördag...).
Så, det var fredagen i korthet. Dags för min skönhetssömn, g'night!

Inga kommentarer: