torsdag, september 4

Crouch End

Idag var jag iväg en sväng till Crouch End för att träffa Marie, Elin och Jenny. Tog typ hundra år att komma dit, var tvungen att byta buss två gånger. Krångligt! Speciellt när man åker med dubbeldäckarna, som aldrig har någon speakerröst som talar om vart man är någonstans, utan man är utelämnad att klara sig själv. Hur som helst, efter typ en timme kom jag fram till Crouch End och jag måste säga att det var riktigt riktigt mysigt där! Massor av små affärer, caféer och restauranger. Vi satt på ett café som jag inte minns vad det hette (typiskt), men det var väldigt gulligt och de som arbetade där var trevliga och bakverken så fantastiska ut! Köpte bara en varm choklad, men nästa gång jag är där ska jag definitivt köpa typ en brownie eller nåt, de är säkerligen To Die For! Efter fikan tog vi en sväng förbi Boots, även känd som Hår- och Hud-Mecka. Massor av bra produkter för håret, huden och allt därimellan, och allt kan köpas för lite pocketchange. Yay! Köpte ett schampoo från Toni&Guy för 1£ 60p, alltså typ 20 spänn. Helt sjukt, varför är det så billigt!? Jag dog nästan! Anyway, efter Hår- och Hud-Meckat gick vi till nåt ställe som jag inte heller minns vad det hette (måste skärpa mig nu!) och åt lite lunch, bestående av macka med cheddar och tomat-chutney. Namnam.
När jag sedan skulle hem fick jag problem med bussarna. Tänkte att jag skulle försöka hitta min buss, Nummer 73, som jag vet går därifrån någonstans. Men ja, jag irrade omkring fram och tillbaka och blev mer och mer oroad att jag inte skulle hinna i tid till att hämta tjejerna från skolan. men ja, efter kanske 45 minuter av springade fram och tillbaka hittade jag i alla fall en buss som tog mig till Clissold Park, parken som ligger en liten bit bort från mig. Och jag hann i tid till att hämta tjejerna, men ändå! TUR att jag gick så tidigt, två och en halv timme innan jag skulle hämta dem. Med god marginal lyckas man med det mesta!

Nu är det bedtime! En av katterna, vet inte om det är Slash eller Lightning, har inte lärt mig se skillnad på dem, har redan lagt sig till rätta här i min säng, så jag ska göra detsamma.
See you Pals!

Inga kommentarer: