lördag, september 6

Covent Garden

Hurra, har äntligen kommit mig in till centrala London! Det var fanimej på tiden, har ju varit här i snart en vecka. Började på Oxford Street, där jag mötte upp Jenny, Sanna och Elin. Vi var bara i en enda affär på Oxford Street, nämligen Topshop Flagship Store. HELT GALET. 4 våningar, med våningsplan stora som flygplatser, till bristningsgränsen fyllda med sjukligt snygga grejer. Jag dog verkligen. Hittade en assnygg trenchcoat för 95 £ (AJAJ) som jag verkligen verkligen VILL ha. Den enda jackan jag tog med mig till London var min svarta trench som snart är ett år gammal. Behöver en ny! Och DEN ska jag ha, det får det vara värt. Ska nog åka dit imorrn bitti, när de öppnar klockan nio, och prova den tills jag blir så kär i den att jag helt enkelt måste köpa den.
Anyways, när vi märkte att det började bli för mycket folk på Topshop, vid tolvtiden, åkte vi vidare till Covent Garden där vi åt lunch på en jättemysig lunchrestaurang som låg mitt på den lilla marknadsplatsen, mitt i CG. Jag kalasade på pasta med tomat och basilika och vitlöksbröd. Namnam! Slank även in på Dune, där jag hittade världens snyggaste väska, en liten clutch som kostade fan men som jag bara inte kunde låta bli att älska. Måste tillbaka dit och bestämma mig för om den är värd alla de pengarna. Förmodligen inte, men man kan ju fönstershoppa i alla fall, det skadar ju varken en själv eller plånboken.

Klockan är nu 18:19 och jag antar att jag ska åka bort till Muswell Hill och möta upp damerna igen. Är så himla trött idag, men hur tråkigt är det inte att bara sitta på rummet och dega? Nej nej, det är sånt jag kan göra om några månader, när London börjar bli något blassé. Än så länge ska här inte slappas!
See you Pals!

Inga kommentarer: