måndag, september 15

O'neills

De senaste dagarna har varit hyffsat angenämna. Lördagen gick åt till att sova länge (vaknade 13.15...) och sedan dra mig ut till Finsbury för att träffa Elin. Hon och Joe var ute i parken tillsammans grannpojken och åkte rollerblades (Joe gjorde, inte Elin, hon tittade på). Vi promenixade hem till Elin och käkade lite macka och diskuterade livet i London. Eftersom Elin skulle sitta barnvakt fick jag åka ensam ut till Muswell Hill för att möta tjejerna (Sanna, Jenny, Marie, Sara och Katrin). Vi åt en massa mat på nåt matställe i Muswell Hill (väldigt informativt...) och jag blev sjukligt mätt och orkade bara äta hälften av det jag hade på tallriken. Men ja, beställde nudlar med prawns och inte fan fanns det några prawns däri, trots att jag sade till om det och tanten försäkrade mig om att det fanns gömt bland nudlarna. Och då kan de inte heller förvänta sig att man ska äta upp. Punkt. Hur som helst, efter maten gick vi till Budgens och köpte 3 Ben&Jerrys (ja, TRE! Chocolate Fudge Brownie, Cookie Dough och Caramel Chew Chew) som vi delade på hemma hos Jenny, samtidigt som vi njöt av högklassig humor á la Reinhard Krause på Ekot ( http://www.youtube.com/watch?v=xHHF37qEIfc ). Gotta love it.

Gårdagen vad dagen för AupairmötetHarcourt Arms. Jag och Elin orienterade oss dit tack vare mig och min 'London A-Z' och väl där träffade vi en bunt andra aupairer, som vi chitt-chattade med en stund. Gick sedan tvärt över gatan till Svenska Kyrkan, där vi fick en rundtur av Diakonen Maja och information om vad man kunde göra i Svenska Kyrkan, t.ex titta på film, spela spel, fika på kanelbullar (väldigt viktigt) och läsa svenska tidningar. Supermys! Nog för att jag har lite svårt för kyrkor, men de som jobbade där verkade himla gulliga. Får ta och titta förbi någon dag och läsa lite veckorevyn eller nåt.
Efter rundturen i kyrkan tyckte jag och gänget att lite öl på O'neills kunde sitta bra, så vi begav oss mot Muswell Hill med metron (första gången jag tog tunnelbanan sen jag kom hit, det var dyrt och varmt och knökfullt, och det gick ju faktiskt fortare än att ta bussen. Och hade gått ännu fortare om inte en av linjerna vi skulle ta varit avstängd...). Hur som helst, vi kom fram i alla fall, sade hejdå till Sanna som skulle hem och duscha och till Emma som inte hade nyckel med sig och inte ville komma hem för sent. Så det blev jag, Elin, Sara och Jenny som drog till O'neills. Vi planerade även in att vi skulle ha en liten födelsedagsfest där idag för Emma som fyller 19, awoho! Så ja, om cirkus en timme ska jag bege mig till O'neills idag igen för lilla födelsedagsfesten. Spexigt värre!

Well, ska diska Vitas tallrik nu i alla fall, See you Pals!

Inga kommentarer: