onsdag, september 3

Day three

Det har nu gått tre dagar och jag trivs som fisken i vattnet, fortfarande. Väntar bara på att något ska gå fel, att familjen visar sig vara hemsk eller att någon stjäl min väska eller något. Än så länge är allt under kontroll, men man vet ju aldrig. Som svensk lär man sig att man aldrig ska ta ut segern i förskott, haha. Well well, so far so good.
Igår tog jag med mig min bibel, London A-Z, och tog en promenad på 45 minuter hem till Elin, som bor vid Finsbury Park. Utan den boken hade jag ALDRIG hittat, kommer ta med den vart jag än går. Sheelagh och Christopher, som mina au-pairföräldrar heter, gav mig den när jag kom hit. Tack och lov för det, för jag glömde den vi hade hemma hemma i Sverige. Och den hade väl egentligen inte varit till så stor nytta, mamma fick den när hon var au-pair på 70-talet. Ganska old-fashioned vid det här laget, haha. Hur som helst, det tog alltså 45 minuter att gå, trots att sträckan ser relativt kort ut på kartan. fast ja, det var ju den långa vägen också, ska lära mig att hitta genom parkerna för att vinna lite tid.
However, Elins hus såg ungefär likadant ut som mitt, fast hennes var lite fräschare, haha. Alltihop kändes mycket nyare och snyggare, och alla golven var klädda med mattor (väldigt bra på vintern, hus i England har ju endast enkel-glasfönster = svinkalla rum på vintern. Mattor är en bra grej då...). Och hennes barn var jättegulliga! Jake som är sju år och Emely som är 12 (ser ut som sexton, hon var typ lika lång som jag!). Och Elins rum var sjukt stort! Är en gnutta avundsjuk, eftersom mitt rum är teeny tiiny. Men men, skulle ändå inte vilja byta, jag trivs så bra här.

Nej, nu ska jag ta och utforska Stoke Newington High Street lite, innan jag hämtar tjejerna från skolan. Har två timmar på mig och måste nog dessutom käka lite lunch innan. Hm. Ja. Får se hur det blir...

See you Pals!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag tänker likadant; "Så här bra kan det väl inte gå? Jag var ju beredd på krokodiltårar och knivrån!" Men so far so good och nu längtar jag bara tills man får in rutinerna och kan börja upptäcka mer. Ses snart!