lördag, september 6

Muswell Hill

Nu ska jag tillägna mig själv en stor guldstjärna i "att-ta-sig-runt-London-utan-problem". Hurra hurra! Har äntligen börjat förstå bussystemet här. Det är ett enda virrvarr och man åker fel (och tror att man åker fel) hela tiden. Helt galet. Hur som helst så har jag nu hittat bästa vägen till och från Muswell Hill, där Sanna och Jenny bor. Trodde inte det var möjligt, på kartan såg det ut att vara aslångt bort, men med några bussar till hjälp kommer man dit på ett kick! Kruxet är bara att man inte kan ta samma väg HEM som man kan ta DIT. När man ska till Muswell Hill kan man ta min buss, 73:an, till ändstationen, Seven Sisters Station (förövrigt det judiska kvarteret i området, massvis med ortodoxt klädda judar överallt). Och sedan byta buss där och åka till Finsbury Park, och sedan byta igen (pust) till W7 och åka till ändstationen och vips så är man framme! Men ja, insåg snabbt att Seven Sisters Station inte är ett vidare mysigt ställe. Det är inte enbart det judiska kvarteret, utan även ett tillhåll för "vi-som-ser-ut-som-drugdealers-och-gangsters". Ursch, kändes riktigt otäckt att vara där och jag föredrar att enbart byta buss där under dagtid. Därför har jag nu insett att jag kan ta antingen nummer 4, 19 eller 152 från Finsbury Park till Angel Station och sedan byta till min buss där. YAY! Jag är ett geni.

Så bortsett från denna fina buss-iakttagelse, har kvällen spenderats hemma hos Jenny. Var väl egentligen meningen att vi skulle ha myskväll och kolla på Sex and the City, men vi satt mest och lyssnade på musik och snackade en massa strunt, som det brukar bli. Men det är ju mys det med!


Planerna inför imorrn är något luddiga, men antar att jag ska försöka dra mig upp i ottan och promenera innan frukost, för att känna mig lite duktig. Och för att jag gillar Clissold Park väldigt mycket, lagom stort och massor av joggare och hussar och mattar som rastar sina söta små vovvar. Och sedan ska jag helst åka in till Topshop och få provat min blivande jacka. Men ja, om man ska till Oxford Street ska man helst vara där (och hunnit bli färdig) innan tolvtiden, för sedan blir det för mycket folk. Tänk Nordstan en lördageftermiddag, en löningshelg. Och sedan gånger 100, så blir det väl lite likt Oxford Street. Får se om jag orkar mig upp såpass tidigt att jag hinner dit innan det blir turistöversvämmning.

Och kvällen ska spenderas med Elin och Jenny, på någon pub någonstans i västra London, där vi ska kolla på Mumford and Sons (eller vad de hette) och dricka pint. Festligt värre!


G'night!

Inga kommentarer: