tisdag, september 16

East Finchley

Efter att jag droppat av tjejerna på skolan imorse, tog jag 106:an till Finsbury Park och bytte till W7 och åkte till Muswell Hill, där jag mötte Jenny, Sanna och Marie. Tanken var väl från början att vi skulle promenera i skogen som ligger i typ Finchley, nära Sanna. Men det blev inte av, utan vi svängde in på Sainsbury's och köpte sallad och drog raka vägen hem till Sanna. Vi diskuterade diverse livsfrågor och identitetskriser (se Sannas blogg http://sannaolivia.blogspot.com/ ) och snackade skit om våra aupairfamiljer (nä okej, inte skit, bara snälla saker faktiskt). Sen spenderade vi några väl avvägda minuter i Sanna säng, eftersom hennes hus var fruktansvärt kallt! Elementen startas inte förrän i oktober och i traditionell engelsk stil är ju fönstrerna enkelglasade så ja....det blir ju som det blir. Jenny hade på sig jackan och sjalen inomhus hela vistelsen, haha. Så när jag väl stack ner mina Primark-klädda fötter under Sannas täcke märkte jag verkligen hur mycket jag hade frusit. Det var nästan kallare inomhus än utomhus! Britter är inte riktigt kloka...

När jag väl hämtat tjejerna från skolan fixade jag en trevlig liten mat-som-måste-ätas-upp-innan-bäst-före-datum-middag! Bestående av Falafel till Vita och Urusla, Cocktail Suasages till Oonagh, med pastasallad och vitlökssås. Smakade helt okej, men ska nog avancera imorrn till något så raffinerat som linssoppa! Har aldrig gjort det förut (är en riktig loser när det kommer till matlagning, för de som inte förstått detta än) så det ska bli lite spännande. Och jag vet inte ens om tjejerna gillar linser, men ja, TOUGH LUCK som Vita skulle sagt!

Planerna för veckan är många och ogenomtänkta, men såhär ser det ut i alla fall, för att göra ett trevligt litet veckoschema á la Saras blogg:

onsdag shopping på Primark under dagen, pub i Islington (eller möjligtvis Shoreditch?) på kvällen
torsdag möjligtvis gratisspelning med Josh Weller någonstans, jag vet inte var.
fredag klubbkväll! Efter lite halvhjärtad research tycker jag The Eve Club, mittemellan Soho och Mayfair, vid Regents Street. Helt klart ett spexigt ställe som är värt ett besök! Ska uppmana mina kära vänninor att kolla upp stället för lite second opinons
lördag filmkväll hemma hos Katrin (för att se The Notebook, troligtvis)
söndag shopping på Brick Lane och Spitalfield Market

Mycket bra vecka i shopping- umgås- och partyvinkel. I pengasynpunkt...nja, not so much. Men men, vad är vitsen med att komma till London om man bara ska sitta hemma och spara sina pengar? Gosh no!

Over and Out

Inga kommentarer: