söndag, september 28

La Semaine

En månad har gått. Oh dear oh dear. Hur ska jag kunna återvända till Sverige efter detta? Som jag säger till tjejerna när de frågar mig; "Everything you need is right here in London". Och det är så sant. Om man bortser från familj och en del av vännerna, så finns ALLT här. Och den här lilla månaden har innehållit så oändligt mycket mer än vad jag vanligtvis hinner med under en månad, eller ett helt år för den delen, så det känns som en evighet. Och jag vill aldrig att den ska ta slut.

Veckan har varit kaotisk, stressande och helt fantastisk. I måndags träffade jag Jenny och Elin och vi köpte biljetter till Johnny Flynn. Dessutom försökte vi springa igenom väggen till 'platform 9 3/4 ' . Det var lite roligt, jag sprang som fan (fast jag kom inte igenom tyvärr..). Sen satt vi och vilade oss en stund i en liten park som vi hittade i närheten av King's Cross. I tisdags hade jag min Stay-in-day och förutom en promenad i parken, lämnade jag knappt huset. I onsdags träffade jag Elin, Jenny och Sara i Crouch End och tog en fika på ett trevligt litet ställe. Drack en fantastisk 'Italian Hot Chocolate', namnm. Sedan drog vi vidare till ett kitchigt litet ställe som hette Honeymoon där vi allihopa åt "enough-food-to-feed-the-entire-army"-mat. Hur mycket mat som helst för hur lite pengar som helst. Helt galet och ändå var det ganska gott (hur många skelett döljer sig i deras garderob...?). Drog hem till Sara, klappade uråldriga katten, Elin trampade i kattbajs osv osv.
I torsdags var jag, Sara och Sanna på shoppingtur på Oxford Street. Vi har alla en faiblesse för skor, så många skoaffärer betades av och favoriterna hittades inne på New Look (som i och för sig inte är en skoaffär), som ligger mittemot Primark. Jag hittade de fantastiska skorna Glamour skrivit ändlösa rader om, ett par vad-man-nu-ska-kalla-dem som ser ganska konstiga ut men är sjukt snygga, men de tillverkades tydligen bara upp till storlek 40, så tji fick jag. Sara hade mer tur, hon hittade jättesnygga bruna skor med remmar. Love them. Gick även in en sväng på Selfridges, även känd som Himmelriket för den som gillar mode. Vi dreglade över Jimmy Choos, Stella McCartneykavajer och Alexander McQueenklänningar och dog för att vi inte hade råd ("Om jag sparar hälften av min lön varje vecka i 15 veckor och inte handlar nåt annat under den tiden, så har jag kanske råd att köpa nåt från Selfridges!", sade Sara, cirka en halvtimme innan hon köpte skorna från New Look...). Sen vart det O'neills på kvällen och Maria åt en O'neills-hamburgare (även känd som en av de godaste hamburgarna ever) och lämnade en liten bit. När hon körde tallriken över bordet och sade "ni kan ta resten.." dök vi alla över den som gamar och började desperat rycka i resterna, i hopp om att få smaka lite på den fantastiska hamburgaren. Haha, måste sett jävligt roligt ut.
I fredags var vi en sväng till Portobello Market, som var riktigt bra, men hann inte se så mycket av den eftersom jag var tvungen att åka hem och förbereda Oonaghs och Ursulas födelsedagskalas. Jag och Sheelagh hämtade upp tjejerna och deras kompisar (tolv barn allt som allt) och forslade hem dem på bussen. Väl hemma fick de pizza, chips och grönsaker med dipp, popcorn och kladdkaka (eller "stickycake" som det heter på engelska) med chokladicing, som jag gjorde från scratch. På kvällen åkte vi allihop till teatern Hackney Empire för att kolla på föreställningen The Family, som var sjukt rolig! Sen kom Jenny hem till mig och vi drack vin och åt brownies och kollade i ELLE - The London Issue, och gottade oss åt livet.
Och igår möttes vi upp hela gänget i Hyde Park (hela gänget nuförtiden sammanfattar; Nina, Jenny, Sanna, Elin, Sara, Marie, Catrin och Maria). Vi lyssnade på musik, åt en massa mat och diskuterade helgens händelser och allt som hör därtill (i sammanlagt fyra timmar). Efter en kort fika på Starbucks drog vi hem till Catrin (allihop utan Sanna som skulle till O'neills och träffa sin beau...) och kollade på Sex and the City - The Movie. En sådan fantastisk film! Och helt fantastiskt att vi alla gillar Sex and the City, vad är chansen?
Japp, och idag har jag legat i sängen hela dagen och kollat på Desperate Housewives, tack vare jobbig mensvärk.
Alright, planerna för veckan är väl fortfarande något luddiga, men imorgon ska jag först och främst till banken och fixa mitt konto, så att jag kan få min lön. Har i princip förbjudit Sheelagh och Christopher att ge mig pengar i handen och de börjar bli lite sura på mig för att jag lever på mina sparpengar än så länge, istället för att ta emot pengar från dem. Men imorgon ska konto bli fixat och då ska jag få min trevliga lilla lön på ca 300 pund. Hurra! Och efter detta ska det bli bullbak hemma hos Elin.
Yepp, there you have it, over and out! /nina

Inga kommentarer: